דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבועה לשפל 

מאת    [ 18/04/2010 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 2390 פעמים ]

בחודש ינואר 2006 פרסם CNN מאמר שבדק את שוק הנדל"ן בארה"ב.  המאמר ציין מהן הערים שבהן מחירי הנכסים מנופחים מול ערכם האמתי, הראלי. המחקר בדק 213 ערים וברוב הערים שנבדקו היו מחירי הנכסים גבוהים ממחירם הראלי.  השוק היה אז בשיאו והמחירים לא המשיכו לעלות עוד הרבה לאחר מכן.  ארבע שנים מאוחר יותר, בינואר 2010, התמונה שונה לגמרי. בבדיקה חוזרת נמצא כי מתוך 330 ערים שנבדקו הפעם רק ב- 88 מחירי הנכסים נמצאים מעל למחירם הכלכלי (Overvalued).  בכל שאר הערים המצב הפוך כלומר מחיר השוק של הנכסים זול מול מחירם האמתי (Undervalued).

את הרשימה של הערים בהם מחיר הנכסים נמוך ממחירם האמתי פותחת בשנת 2010 לאס וגאס שנפגעה מאוד במשבר האחרון. מחירי הנכסים בעיר נמוכים ב- 41.4% ממחירים הראלי נכון לתחילת שנת 2010. במקום השני והרביעי נמצאות שני ערים בפלורידה ובמקום השלישי עיר קטנה בשם מרסאר שבקליפורניה.

החישוב נעשה ע"י שימוש במחירי חציון (Median) של נכסים בערים השונות ופקטורים כמו צפיפות האוכלוסין, הכנסה לנפש ונתונים היסטוריים.  החישוב שנעשה בשנת 2006 הוכיח את עצמו כמדויק בראיה היסטוריית.  השווקים שסומנו כמנופחים נפגעו מאוד ונראים בסקר החדש כהזדמנות השקעה מצויינת.

החוקרים מציינים שבבדיקות שעשו נמצא שלאחר שבועה מתנפצת אין חזרה של מחירי הנכסים לנורמה אלא ירידה מתחת לנורמה למשך פרק זמן מסוים.  ההסבר לתופעה נעוץ בבניית יתר של קבלנים בזמן השיא כך שנוצר מלאי גדול שאין לו דורש.  בנוסף, הקונים אינם מרגישים בטוחים לרכוש והבנקים אינם מרגישים בטוחים לממן את הרכישות. השילוב של היצע רב, חוסר במימון בנקאי וחששות אצל הקונים מושך את השוק למטה לפרק זמן ארוך מהצפוי.

היום ניתן לרכוש במספר מדינות בארה"ב נכסים במחירי שפל של כ- 500 דולר למטר בנוי.  רכישה בעזרת חברה מקצועית תאפשר למשקיע לרכוש נכס מניב במחירים שלא נראו בשוק מזה זמן רב.  התשואה הגבוהה מהשכרת הנכס בשילוב עם רווח הון צפוי עם חזרתו של השוק למחירים ראליים הופכת את ההשקעה לכדאית.

שילוב של מימון בנקאי בשלב הרכישה או בשלב מאוחר יותר יכול להפוך את ההשקעה למצוינת. בנוסף, דולר נמוך הופך את השקעת הנדל"ן המצוינת להשקעה פיננסית טובה ומגדיל עוד יותר את הכדאיות של ההשקעה בארה"ב היום.

נחום רוזנשיין


03-522-5256


www.reo.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב